De laatste week

19 december 2021 - Alicante, Spanje

Hola,
Maandag (13 dec) hadden Jacky en ik onze laatste vrije dag hier. We hebben ontbeten en zijn de stad in gegaan om wat dingetjes te halen. Daarna hebben we geluncht op het dakterras, heerlijk in het zonnetje. ‘s Avonds hebben we samen gekookt en nog even geleerd.
Dinsdag (14 dec). Sinds maandag is het kerstweek op stage. Dit betekent dus kerstkaarten maken, afscheidskaarten voor de stagiaires maken (wat ze dus niet voor hun konden houden haha) en oefenen voor hun kerstshow op woensdag.  Vandaag hebben de kinderen en docenten van Year 1 & 2 helaas al afscheid genomen van Katie. Zij gaat eerder weg omdat als je Ierland binnen wilt komen moet je een negatieve test laten zien, gevaccineerd of niet. Ze wilt daarom niet het risico lopen om met kerst hier vast te zitten daarom heeft ze zich nu al getest. Ze is negatief dus gaat morgen al naar huis :(. ‘s Avonds ben ik met Katie, Hugh, Jacky en Flynn gaan uiteten om afscheid van haar te nemen.
Woensdag (15 dec) stond ik met Flynn in 2C. Mrs Perea (de docent van die klas) moest in quarantaine vanwege haar dochter. Mrs. Perea was er online wel bij maar wij moesten in de klas verder helpen. Omdat het Christmas week is bakken veel docenten lekkere dingen. Ik heb in mijn eerste pauze een stukje traditionele Engelse kersttaart gehad en in mijn tweede pauze een stukje chocoladetaart :). De kinderen van Year 1 hadden vandaag hun kerstshow voor al hun ouders! Het was echt mega leuk om te zien en alles ging goed!! In de middag moest ik bij pre-nursery helpen. In het vorige verhaal had ik geschreven dat de kinderen cadeaus mochten meenemen voor families waar te weinig geld is. Ik heb een foto gemaakt van de kerstboom op school met alle cadeaus eromheen, echt heel mooi om te zien.
Donderdag (16 dec) was echt een leuke stagedag. In alle 3 de groep 1 klassen heb ik geholpen met kerstkaarten maken. In de 4e les stond ik in 2C maar de docent moest eerder weg. Flynn en ik stonden samen voor de laatste 20 minuten in die les. We hebben de hele 20 minuten met de kinderen getekend. Na die les moesten we samen naar 1A omdat die docent ook weg moest. Er hing een hele goede sfeer in de klas. We hadden kerstmuziek aangezet, de kinderen waren kerst kleurplaten aan het inkleuren (Flynn en ik ook haha) en sommige kinderen waren aan het dansen. In de laatste pauze van de kinderen hadden ze muziek aan gezet dus iedereen was lekker aan het dansen.
Vrijdag (17 dec). De laatste stage dag :(. Vandaag was het een feestdag omdat het de laatste dag is van term 1. Niemand hoefde zijn/haar uniform aan, de kinderen mochten partyfood meenemen en 1 speelgoed van thuis meenemen. Ze hebben de hele dag geen les, dus net zoals gister heb ik weer lekker kerst kleurplaten ingekleurd in elke les haha. Bij Mr. Currie in de klas heb ik nog Jenga gespeeld met hem en een paar kinderen. In de middag hadden de kinderen een party, ieder eigen in hun klas waar ze dus hun partyfood mochten eten en een film mochten kijken/leuke dingen mochten doen. Voor alle medewerkers en stagiaires natuurlijk was er in de ochtend een ontbijtbuffet. Er waren tortilla’s, toast met serranoham, wraps, guacamole, brood met ei en bacon, chocolade croissantjes en sommige docenten hadden zelf nog wat lekkers meegenomen om uit de delen. In de middag hadden we als lunch kalkoen! Om 15:00 hadden de kinderen ensemble, zoals elke vrijdag. Maar deze vrijdag was natuurlijk anders omdat we deze keer afscheid moesten nemen. In de eerste 5 minuten begon ik natuurlijk al te huilen. Flynn en ik hebben heel veel cadeautjes gekregen van de docenten en school en heel veel kaartjes van de kinderen. De kinderen snappen ook echt dat je weggaat. Op heel veel kaartjes staat “I love you so much please don’t leave” of “thank you so much I don’t want you to go I want to do maths with you”, zo enorm lief. Flynn en ik hadden zelf ook een klein cadeautje voor de docenten & kinderen. We zijn alle docenten en kinderen echt enorm dankbaar voor de leuke tijd die we daar hebben gehad. Ik kan echt met alle zekerheid zeggen dat dit mijn leukste stage plek ooit is geweest. Ik ga het dan ook enorm missen maar kijk op zo’n mooie en leuke tijd terug.
Zaterdag (18 dec) zijn we de dag begonnen met de laatste wasjes draaien. Ik ben begonnen met het inpakken van mijn koffers. Flynn had lunch gemaakt voor ons drieën en aan het einde van de middag hebben we nog wat boodschappen gedaan en zijn we de stad even ingelopen. ‘s Avonds zijn we met z’n drieën gaan uiteten bij een sushi restaurant en zijn we uitgegaan bij de Parabarap. Het was echt een hele leuke laatste avond.
Zondag (19 dec) zijn we rustig begonnen aan onze dag. Ik had ontbeten en heb daarna alle kaartjes en foto’s van mijn muur afgehaald, mijn kamer ziet er echt heel leeg uit nu. Rond 3 uur zijn Flynn en Jack vertrokken om te gaan paardrijden. Ik ben lekker gaan douchen, heb het appartement geveegd en overal een beetje een doekje over heen gehaald. Ook heb ik mijn kamer weer ingedeeld zoals het stond toen ik hier aan kwam. Het was vandaag erg bewolkt maar ben toch op het dakterras gaan lunchen. ‘s Avonds waren Jack en Flynn weer thuis. Ik heb net nog even de laatste afwas gedaan en de keuken uitgeruimd want heel veel kan weg natuurlijk. De wekker gaat morgen rond 4 uur dus ga me zo klaar maken voor bed en hopelijk nog een paar uurtjes slapen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het volgen van mijn blog! Hoe langer ik hier was hoe meer ik erachter kwam dat veel mensen mijn blog lezen, wat ik heel leuk vond om te horen! Ik heb een super super fijne tijd gehad hier in Spanje, met een moeilijke start maar ben mega trots op mijzelf dat ik dit gedaan heb.

Veel liefs,
Marte

1. Chantal:
    20 december 2021
    Wat een leuke laatste blog Marte.
    En zeker mag je trots zijn op jezelf!
    Ondanks een moeilijke start heb je toch genoten en het tóch afgemaakt. Top! Welkom terug in Remunj…..