2 november tot 7 november

9 november 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Dinsdag (2 nov) in de ochtend moesten eef en ik alweer afscheid van elkaar nemen. Ik moest naar stage en zij vertrok rond half 3 naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen in nederland kreeg ik gelijk een spraakbericht dat ze even was vergeten hoe koud het ook alweer was in Nederland haha. Overdag op stage heb ik weer gelezen met kinderen en 2 kinderen van Year 2A geholpen met een stukje van hun brief te schrijven.
Woensdag (3 nov) waren er wat zieke op stage dus kwam een docent van de middelbare school helpen bij Year 1 van de basisschool. Ik stond dus vooral bij haar in de klassen omdat ik de namen van de kinderen ken. In Nederland loop ik geen stage op een basisschool maar voor mijn gevoel leren ze hier al zoveel meer en wordt er ook meer van ze verwacht. Bijvoorbeeld dat ze al een hele brief moeten schrijven en reptielen, zoogdieren, vogels, amfibieën, insecten en vissen moeten sorteren. Natuurlijk wel allemaal op een wat makkelijkere manier maar kan begrijpen dat het voor sommige kinderen echt nog moeilijk is, vooral die nog niet heel goed engels spreken. Donderdag (4 nov) waren er nog steeds zieken, dus stond ik de hele dag in 1K omdat de docent daar afwezig was om met de inval docenten te helpen. Ik mocht met de helft van de klas naar buiten omdat op de speelplaats bladen waren opgehangen met dieren erop en informatie over de dieren. Daarna moesten de kinderen een blad invullen met de informatie over de dieren.
Vrijdag (5 nov) heb ik een presentatie gegeven aan 2 docenten. Ik moest deze presentatie geven voor mijn schoolopdracht. Het ging over 2 ontwikkelingen in de Nederlandse kinderopvang en over 1 ontwikkeling in het Britse onderwijs. Ze waren erg enthousiast over mijn presentatie en vonden het interessant. Na stage ben ik mijn gaan klaarmaken om te uiteten want Suza & Chantal waren aangekomen in Alicante. We hebben lekker Italiaans gegeten, maar het was uiteindelijk toch niet zo’n goed plan om buiten te gaan zitten. We zaten gelukkig wel gedekt maar het begon echt flink te hagelen dat de hagelstenen op onze tafel sprongen. Gelukkig was er binnen nog een plekje om even op te warmen met thee.
Zaterdag (6 nov) hadden we super fijn weer. We zijn naar de grotten gegaan en naar het kasteel gelopen. Door de regen van vrijdag was het wel wat kouder maar de zon scheen gelukkig. We hebben lekker op de boulevard geluncht en ‘s avonds bij een heel leuk tentje lekker gegeten. Zondag (7 nov) hebben we met z’n drieën ontbeten en toen was het voor suus en chantal alweer tijd om naar huis te gaan. Het was een heel gezellig weekend met hun. Ik had nog boodschappen gedaan maar voor de rest van de dag lekker in bed gelegen met netflix.

Veel liefs,
Marte

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chantal:
    24 november 2021
    Heb nu pas in de gaten dat ik geen reactie heb gegeven op ons weekend bij jou! Was zó leuk om te zien waar je verblijft. We hebben genoten Marte. Zélfs van de hagel…..😉