23 november tot 28 november

29 november 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Dinsdag (23 nov) de kinderen van Year 2 beginnen nu met het tellen en rekenen met geld. Ik had de kinderen hiermee geholpen maar moest er wel even inkomen omdat het ponden zijn en geen euro’s.
Woensdag (24 nov) heb ik in 2 klassen ‘geholpen’ met een rekentoets. Ik heb de kinderen natuurlijk niet geholpen met de sommen maar wel met het lezen van de vraag en uitgelegd wat ze moesten doen. Ik heb in 1K geholpen met knutselen, de kinderen moest een schilderij van Vincent van Gogh namaken. De docent van die klas weet dat ik Nederlands ben dus ze vroeg aan mij hoe je Vincent van Gogh goed uitspreekt want Gogh is natuurlijk moeilijk uit te spreken voor hun.
Donderdag (25 nov) heb ik in de ochtend wat foto’s gemaakt van onze weg richting de schoolbus (ik zal ze hierbij toevoegen). Wij vertrekken om 08:20 vanuit ons appartement dus de zon is dan heel mooi aan het opkomen. ‘s Middags tijdens de laatste pauze van de kinderen hadden ze een muziekbox aangezet. Ieva en ik hebben ons stuk gelachen om hoe de kinderen aan het dansen waren.
Vrijdag (26 nov) heb ik echt een leuke les gehad bij de klas van Mr. Currie. De les was knutselen, dus hetzelfde als bij 1K. Mr. Currie was helemaal onder de indruk hoe je Vincent van Gogh dus eigenlijk moet uitspreken en het is hem ook gelukt om het goed uit te spreken!! Ik merk dat een gesprek in het Engels mij echt goed afgaat. Ik had vandaag een heel gesprek met Mr. Currie over van alles en nog wat en hetzelfde met Mr. Amoros in onze pauze, het was echt gezellig. Na stage zag ik van iemand die uit Roermond komt, dat ze hier een weekendje is met vrienden. Ik had geappt dat ze naar de Parabarap moesten komen ‘s avonds. Na 5 minuten binnen had ik ze al gezien!! Ik heb een mega gezellig avond met hun gehad. Eigenlijk zou ik dus vorige week mijn laatste bezoek hebben gehad, maar hun voelden ook een beetje als bezoek.
Zaterdag (27 nov) ben ik met Flynn ‘s middags gaan lunchen en ‘s avonds ben ik gaan uiteten met de mensen uit Roermond, super lief dat ze mij hadden meegevraagd. We zijn gaan uiteten bij een Italiaans restaurant en het was echt heel gezellig. Na het uiteten heb ik afscheid van hun genomen en ben ik naar Marmarela gegaan met bijna alle mensen die ik hier heb leren kennen.
Zondag (28 nov) had ik lekker kunnen uitslapen. Ik had extra niks gedronken zaterdagavond zodat ik mij vandaag lekker fit zou voelen. Ik had lunch gemaakt en heb deze in de haven, lekker in het zonnetje, opgegeten. De rest van de dag heb ik geleerd en ‘s avonds ben ik met Flynn naar Macdonalds gegaan. Jacky had dit weekend weer bezoek van haar ouders en broertje. Morgen ga ik voor Katie een extra dagje naar stage toe. Komende week loop ik dus 5 dagen stage wat ik heel fijn vind. Zo heb ik afleiding en gaat de week weer lekker snel.

Veel liefs en tot over 3 weken (!!),
Marte