6 december tot 12 december

12 december 2021 - Alicante, Spanje

Hola,
Maandag (6 dec) vertrokken we in de ochtend met de trein naar Valencia. We kwamen rond 12:30 aan. We zijn even wat gaan eten en daarna naar ons hostel gegaan, super mooi! De locatie van de hostel lag midden in het centrum. Daarna zijn we de stad ingelopen om de shoppen en zijn langs een schaatsbaan gekomen. Na het shoppen hebben we allemaal even een dutje gedaan en ons klaargemaakt om te gaan uiteten. We hebben gegeten bij San Tommaso, hier hebben we de eerste keer toen we in Valencia waren ook gegeten.
Dinsdag (7 dec) zijn we rond 10:00 gaan ontbeten. Na het ontbijt zijn we gaan schaatsen!! Ik voelde me eerst als Bambi op het ijs maar naar een aantal minuten ging het gelukkig wel. We zijn ook in het nieuwe gedeelte geweest van Valencia. We zijn hier het science museum in gegaan. Het museum had verschillende onderwerpen. Het ging over muziek, je gehoor/oren, de ruimte en ons lichaam/dna. We konden bijvoorbeeld meten hoeveel water er in ons lichaam zit. Bij de ruimte gedeelte ben ik erachter gekomen dat mars in het Spaans marte is. Dus bij dat gedeelte zag ik overal mijn naam haha. We konden meten hoeveel we zouden wegen op alle andere planeten en de maan. Ik heb vooral foto’s en filmpjes gemaakt die ik hierbij zal toevoegen, dat is leuker dan een verhaal lezen. ‘s Avonds zijn we gaan uiteten bij een Indonesië’s restaurant, het eten was echt heel goed.
Woensdag (8 dec) ben ik met Jacky gaan ontbijten. De rest wilde nog even blijven liggen. We hebben nog geshopt met z’n tweeën en zaten om 14:42 weer met iedereen in de trein om terug te gaan naar Alicante.
Donderdag (9 dec) moesten we weer naar stage. Het voelde een beetje als een maandag omdat we lang weekend hebben gehad.
Vrijdag (10 dec) was het ‘Christmas jumper day’ iedereen van de basisschool mocht in een kersttrui komen, dus ook docenten en stagiaires. Ik had zelf geen kersttrui maar heb een kleurige trui aangetrokken en mijn kerstsokken over mn broek aangedaan. Vandaag was er ook een book fair. De kinderen had geld meegekregen om een boek te kopen, dit geld gaat naar een goed doel. De book fair is niet de enige inzameling die de school doet. De kinderen mochten geld meenemen als ze een kersttrui aan deden, dit geld gaat naar kinderen waar thuis te weinig geld is voor kerstcadeautjes of zelfs te weinig geld is voor eten. Een andere inzameling was dat de ouders van de kinderen cadeaus mochten meegeven naar school. Hoe duur of hoe groot het cadeau is mogen ze zelf kiezen, deze cadeaus gaan ook naar gezinnen waarbij te weinig geld is voor kerstcadeaus.
Zaterdag (11 dec) hebben we allemaal lekker uitgeslapen en samen het appartement gepoetst. We hebben boodschappen gedaan en lunch gehaald en dit op het dakterras gegeten. Ik wil jullie natuurlijk niet jaloers maken maar het was 22 graden vandaag :). Na de lunch zijn we nog even de stad ingelopen. ‘s Avonds hadden we een feestje bij Will en Sebastian thuis.
Zondag (12 dec) heb ik met Jacky ‘s middags een Frappuccino gehaald bij de Starbucks. We hebben deze aan de zee opgedronken en hebben lekker een uurtje in de zon gezeten. Rond 17:00 hebben we met z’n drieën geluncht bij een tentje op het pleintje waar wij op uit kijken vanuit het appartement. Na het lunchen heb ik nog geleerd en hebben we ‘s avonds pas rond 20:30 gegeten. Het was een lekker chille zondag. Natuurlijk heb ik ook meegekregen dat Max Verstappen wereldkampioen is geworden!!

Veel liefs,
Marte