8 november tot 14 november

15 november 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Maandag (8 nov) heb ik weer van alles gedaan. Gister had ik na het afscheid van chantal en suus een dagje netflix maar dan heb je toch ineens veel tijd om na te denken waardoor ik thuis ineens heel erg ging missen. Dus deze vrije dag heb ik de afwas gedaan, kamer geveegd, bikini’s gewassen zodat die weer schoon de koffer in kunnen, mijn beddengoed gewassen en de boodschappen gedaan voor het avondeten. Ik ben ook voor het eerst alleen naar het kasteel gelopen, boven op de berg! Voordat ik ging vond ik het wel spannend om alleen te gaan. Als ik in Roermond in mijn eentje loop zie je altijd wel een bekend gezicht en dat heb ik hier natuurlijk totaal niet. Eenmaal bovenaan vond ik het prima gegaan en was ik super blij dat ik het gewoon gedaan heb. Vanaf nu ga ik echt proberen om elk weekend de berg op de lopen zodat ik goede beweging heb.
Dinsdag (9 nov) heb ik op stage weer wat kinderen geholpen met hun rekenopdrachten en gelezen met de kinderen. De kinderen denken altijd dat het speciaal is als je met mij op de gang mag zitten, dus de hele klas wilt altijd met mij mee. De docent en ik moeten dan altijd een beetje lachen want als je met mij mee gaat dan betekent het natuurlijk dat je juist extra hulp moet hebben. Wel fijn om te weten dat de kinderen het leuk vinden  met mij te lezen of rekenopdrachten te maken.
Woensdag (10 nov) moest ik in de avond een presentatie geven aan Rinske & de andere pedagogisch medewerkers die in het buitenland zitten voor stage. Ik mocht gelukkig als eerste en het is allemaal goed gegaan! Ik vind presentaties geven in de klas minder erg dan online omdat het dan toch wat onhandiger allemaal gaat en minder interactie is. Mijn presentatie ging over het gebouw van mijn stage en daar ook de inrichting van en 1 ontwikkeling van het Engelse schoolonderwijs en 1 ontwikkeling in de Nederlandse kinderopvang. Ik heb nu alles qua schoolopdrachten ingeleverd en hoef hier nu alleen nog maar te leren voor mijn examen in januari.
Donderdag (11 nov) zijn we op stage 2 minuten stil geweest om de eerste wereldoorlog te herdenken. In Engeland doen ze dit elk jaar. Ik had op school uitgelegd dat in Nederland we vooral de tweede wereld oorlog te herdenken, maar dat ik het bloemetje wat symbool staat voor de eerste wereldoorlog wel ken.
Vrijdag (12 nov) moest ik in de ochtend beginnen op pre-nursery. Een ochtendje is nog wel te doen maar ben echt blij dat ik daar weg ben. De kindjes zijn natuurlijk wel echt heel schattig maar je bent gewoon weer niks aan het doen en je kunt gewoon echt niet met de kinderen praten. Na stage is Katie bij ons blijven eten en hebben we subway besteld. We hebben nog even een filmpje gekeken en zijn daarna lekker gaan slapen.
Zaterdag (13 nov) ben ik met Katie en Flynn naar het kasteel gelopen. De rest van de dag was het gewoon een lekker chill dagje. ‘S avonds heb ik met Jacky een club sandwich gemaakt voor ons drieën. Dit is weer het eerste weekend in 10 weken dat we geen bezoek hebben. We merken allemaal ook dat we daar echt even aan toe waren om gewoon weer even met z’n drieën te zijn. Maar ik vind het natuurlijk ook heel leuk dat papa, mama, mijn tante en haar vriend er volgend weekend zijn :).
Zondag (14 nov) heb ik eigenlijk alleen maar boodschappen gedaan. Het was echt een rustig weekend wat heel fijn is maar ook vreselijk want je hebt echt te veel tijd om na te denken. Ik had ‘s avonds gekookt voor mij en Flynn en daarna hebben we samen nog gezellig thee gedronken en spelletjes gespeeld.

Veel liefs,
Marte

1. Gijs:
    15 november 2021
    In de eerste wereldoorlog was Nederland neutraal en deed niet mee aan gevechten. Er was geen schade en weinig gevallenen. Dus weinig om bij stil te staan, afgezet tegen de gevolgen van de tweede wereldoorlog. Engeland was wel actief betrokken bij de eerste wereldoorlog en ik denk dat zij de tweede wereldoorlog óók herdenken!
  2. Rinske:
    24 november 2021
    Hi Marte, Tof dat je ook alleen op pad bent gegaan. Verder inderdaad een prima presentatie en nu alleen nog leren voor het examen. Succes!