29 november tot 5 december

5 december 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Maandag (29 nov) moest ik een dagje helpen in reception. Ik vond het wel jammer dat ik niet gewoon in mijn eigen jaar stond maar afwisseling is soms ook wel fijn, voor een dagje.
Dinsdag (30 nov) heb ik weer wat kinderen geholpen met lezen, een taal opdrachtje en rekenopdrachten. ‘s Avonds hadden we lekker makkelijk een kant en klare ceaser salad gegeten en na het eten heb ik 1,5 uur geleerd voor mijn examen.
Woensdag (1 dec). Echt heel raar dat het al december is. Met deze dag meegeteld hoef ik nog maar 9 dagen stage. Ik mocht vandaag een groepje kinderen uit 1A helpen met rekenen. Ze hebben allerlei manieren om de kinderen iets te leren. Vandaag maakten ze gebruik van de ten frams. De andere manieren zijn part-part-whole en fact family.
Donderdag (2 dec) was gewoon weer een normale stagedag. Ik heb met kinderen gelezen en mocht in klas 1A weer met kinderen samen zitten om te helpen met rekenen. De klas van Jacky moet in quarantaine omdat een kindje positief is getest. Jacky hoeft gelukkig niet in quarantaine omdat ze 2x is gevaccineerd.
Vrijdag (3 dec) in de ochtend begonnen we met ensemble. Dat is normaal in de middag, maar sinds vorige week doen we dit buiten en vandaag dus in de ochtend. Met ensemble komen alle kinderen en docenten van Year 1 & 2 bij elkaar. Mrs. Smith (hoofd van key stage 1) komt dan ook, zij verteld de verjaardagen die eraan komen of zijn geweest die week en iedereen zingt dan voor deze kinderen, de star of the week van elke klas en deze keer werden er kerstliedjes gezongen. In de middag stond ik een half uurtje bij Mr. Currie in de klas. Hij had een live stream aangezet van Nick Sharrett. Dit is een illustrator van kinderen boeken, hij heeft al zo’n 300 boeken getekend. In de live stream leerde hij de kinderen kleine dingetjes tekenen. Mr. Currie en ik deden zelf ook mee. Ik heb helaas maar 2 tekeningen kunnen doen omdat ik naar pre-nursery en nursery moest om de bedjes klaar te zetten. Om 17:00 vertrok de schoolbus weer, dit weekend hebben we 5 dagen vrij! Flynn had dit weekend bezoek van haar broer en een vriend van hem. Jacky heeft ‘s avonds voor mij en haar gekookt en daarna hebben we samen een filmpje gekeken.
Zaterdag (4 dec) hebben Jacky en ik samen ontbeten en het appartement geveegd en gedweild. Na het poetsen hebben we ons klaargemaakt en zijn we samen naar het kasteel gelopen. Toen we weer terug waren van het kasteel hebben we Taco Bell gehaald en dit op ons balkonnetje opgegeten. In de avond zijn we naar een cocktailbar geweest met Katie en Rhiannon (huisgenootje van Katie). De cocktailbar lag in de buurt van ons oude appartement, ik vind het zelf geen fijne buurt om naar toe te gaan maar wel goed dat ik gezien heb dat daar ook leuke dingen zijn. Terug thuis hadden Jack en ik kipnuggets in de oven gegooid, filmpje aangezet en heb ik bij haar op de kamer geslapen.
Zondag (5 dec) hebben Jack en ik lekker heel de dag in bed gelegen en een film gekeken. Katie komt vanavond bij ons eten en slapen. Morgen vertrekken we voor 3 dagen naar Valencia!

Veel liefs,
Marte