19 oktober tot 25 oktober

28 oktober 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Dinsdag (19 okt) en woensdag (20 okt) waren gewoon weer stagedagen. Ik heb wel weer een nieuwe timetable gekregen waardoor ik nu meer op Year 2 sta. Best leuk want daar hebben ze meer hulp nodig waardoor ik meer kan doen. Ik mag met de kinderen lezen en helpen met rekenen of hun phoenics. Met phoenics leren ze nieuwe woorden, dus help ik vooral met het uitspreken van de lettergrepen. Het was woensdag wel al 8 weken geleden dat we hier in Spanje aankwamen! We zitten nu dus op de helft al :).
Donderdag (21 okt) was het ineens weer enorm warm, 28 graden. Omdat we de hele dag stage hadden zijn we met Hugh en Katie op het strand gaan eten. Ik had lekker macdondalds gehaald :) als toetje hadden we nog een frozen yoghurt gehaald.
Vrijdag (22 okt) waren mijn nichtjes rond half 3 geland op het vliegveld in Alicante. Ze kwamen helaas niet in mooi weer aan want deze dag was het flink aan het regenen. Gelukkig duurde het maar een uurtje en kwam het zonnetje weer. We hebben lekker Italiaans gegeten met sangria en een gratis shotje limoncello. Daarna zijn we op een ander plekje cocktails gaan drinken en krijgen hier ook een shotje limoncello. Hier zijn we niet heel lang gebleven en zijn door gegaan naar een leuk pleintje. We hebben nog wat lekkere hapjes besteld, ik had thee gedronken maar Merel en Marleen lekker nog sangria. Hier hebben we ook weer wat gratis shotjes gekregen :). “Free shots for the ladies from The Netherlands”. De bediening is er nog bij komen zitten om Nederlands te leren. Ik heb mijn spullen gepakt in mijn appartement en ben tussen Merel en Marleen gaan liggen.
Zaterdag (23 okt) hebben we lekker een beetje uitgeslapen en zijn we gezellig gaan ontbijten met z’n drieën. Na het ontbijt zijn we naar het kasteel Santa Barbara gelopen boven op de berg. Zeker waard om naar toe te lopen als je ooit in Alicante bent! Na de wandeling hebben we frozen yoghurt gegeten en zijn we langs de kraampjes gelopen op de boulevard. ‘S avonds hebben we paella gegeten en zijn we naar de cocktail bar Soho geweest in de haven. Hierna zijn we nog naar de karaoke bar geweest waar Jacky en Flynn later ook nog naar toe kwamen. Het was een mega gezellige avond en we hebben zelfs nog op het podium gestaan.
Zondag (24 okt) zijn we even naar de zara gelopen en hebben ons daarna snel omgekleed om het strand te liggen. ‘S avonds hebben we tapas gegeten en qwixx gespeeld.
Maandag (25 okt) hebben we lekker op het strand gelegen en is mijn beste vriendin Eefje aangekomen!! We hebben nog geluncht met z’n vieren en daarna was het tijd voor Merel en Marleen om weer terug naar huis te vliegen, het was een gezellig weekend en heb zin in de komende dagen met eef.

Veel liefs,
Marte