26 oktober tot 1 nov

2 november 2021 - Alicante, Spanje

Hola,

Dinsdag (26 okt) hebben we kaartjes gekregen van papa voor bij Marmarela omdat daar zondag een groot halloween feest is. Ik ben met Eefje en Jacky na stage naar de halloween winkel gegaan om beetje te kijken wat we willen worden. Eef en ik gaan als 2 engels, eentje zwart en de ander wit. Eef had vandaag voor ons gekookt, spaghetti met courgette, paprika en zwarte olijven. Flynn’s beste vriendin is vandaag aangekomen, dus we zitten nu met 5 meiden in het appartement in plaats van 3. Moet wel even wennen aan de drukte maar het is mega gezellig. Woensdag (27 okt) had Flynn super lekker gekookt voor ons allemaal, gevulde zoete aardappel. Na het eten hebben eef en ik een frozen yoghurt gehaald en een beetje rondgelopen. We hebben ook nog een lekkere cocktail gedronken bij de 26 loungebar.
Donderdag (28 okt) was mama jarig en papa was afgelopen vrijdag jarig, dus had ik ze nog iets liefs gestuurd (staat bij de foto’s). Op donderdag is het een beetje standaard geworden dat we, zolang het nog kan, op het strand eten. Eef en ik zijn dus met Jacky, Flynn, Lieke (beste vriendin van Flynn) en Katie naar het strand gegaan. Voordat we naar het strand gingen hebben Jacky, Flynn en ik nog onze terugvlucht geboekt. Maandag 20 dec zijn we om 11:30 weer terug in Nederland. Katie was erbij toen we de vlucht gingen boeken dus het voelde heel raar omdat het dan officieel tijd is om afscheid te nemen maar ik kijk er ook wel weer naar uit om iedereen weer te zien in Nederland.
Vrijdag (29 okt) was het halloween op stage. De kinderen moesten natuurlijk wel gewoon aan school werken maar de meeste opdrachten waren in halloween thema. Year 1 is bezig met de nouns (zelfstandig naamwoorden) en moesten dus een eigen bedachten heksensoep maken met bijvoorbeeld 3 rattenstaarten erin en 5 varkensogen. Iedereen mocht op stage dan ook verkleed komen. Er waren veel zombies en heksen. Sommige docenten waren iets te eng verkleed voor de kleinste kinderen. Ze hadden nep bijlen in hun hoofd en de clown van it liep ook heel fijn rond. Jacky was verkleed als fee, Flynn als piraat en ik als tijger. ‘S avonds zijn we met z’n vijven uiteten, naar de parabarap gegaan en naar de karaokebar waar uiteindelijk iedereen was van de erasmus groep die wij kennen.
Zaterdag (30 okt) heb ik een oreo cinnamonrol gehaald en eef een brookie (brownie-cookie) hiermee zijn we de berg opgelopen richting het kasteel en hebben het halverwege ergens opgegeten. ‘S avonds hebben Flynn en Lieke hapjes gemaakt en hebben we een (comedy) halloween film opgezet. Na de film zijn we nog een cocktail gaan drinken bij een bar. Zondag (31 okt) ben ik met Eef en Jacky naar het Tabarca eiland geweest. Dit is een klein eilandje, 1 uur varen van Alicante af en was vroeger een piraten eiland. Het was gelukkig mooi weer dus hadden onze bikini al aangedaan om op het eiland nog even op het strand te kunnen liggen. Voordat we weer terug gingen hebben we paella met z’n drieën gegeten. Terug in het appartement was het tijd om ons klaar te maken voor het halloween feest. Lieke moest vandaag helaas al naar huis dus zij was er niet meer bij. Voordat we naar de club gingen zijn we nog naar een huisfeestje geweest, met deze mensen zijn we uiteindelijk naar Marmarela gegaan. Het was echt een gezellige avond en ik ben ook super blij dat eef dit ook heeft mogen meemaken. Eef en ik hadden het dus al 1 jaar erover dat we ooit echt naar een halloween feest willen samen.
Maandag (1 nov) was het nog lekker weer dus ben ik met eef nog een paar uur op het strand gaan liggen, waarschijnlijk de laatste keer dat het kon. ‘S avonds hebben we weer op het strand gegeten en een frozen yoghurt gehaald (voor de verandering. We zijn niet al te laat gaan slapen want dinsdag moest ik weer naar stage. Morgen is de laatste dag van eef in Alicante, ik ga haar echt missen hier. We hebben samen een mega gezellig week gehad.

Veel liefs,
Marte

1. Tanja:
    2 november 2021
    Leuk meid. En nu zelfs weer aftellen naar 20 december. Nog veel plezier!
  2. Rinske:
    3 november 2021
    Super leuk om weer te lezen over jullie avonturen en wat gaaf om zo Halloween een keer mee te maken!:)